בחירת יועץ מס

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Share on linkedin

בעת הקמת עסק חדש יש צורך בליווי מקצועי. בתחום הכספים ניתן להסתייע ברואה חשבון או ביועץ מס.

על אף שהעוסק יכול לטפל בעצמו בהנהלת החשבונות או להעסיק מנהלת חשבונות בתוך העסק מומלץ לשלם לאיש מקצוע על מנת שיטפל בהגשת הדוחות השנתיים מול שלטונות המס.

ההחלטה איך לבחור את האיש המתאים היא קשה מאוד לאור חשיבות התפקיד לקיומו של העסק ולאור העובדה כי מטרת ההתקשרות עם האיש שיבחר היא לטווח ארוך מאוד.

יש לציין כי מנהלי חשבונות אינם רשאים לייצג מול רשויות המס.

כפי שאמרתי ישנם שני בעלי מקצוע היכולים לתת שירות ייצוגי מול הרשויות השונות, רואה חשבון ויועץ מס. שני בעלי המקצוע רשאים לטפל בעצמאיים (עוסקים מורשים, עוסקים פטורים, שותפויות) אך רק רו"ח רשאי לטפל בחברה מאחר והיא מחויבת עפ"י החוק בביקורת של הדוחות הכספיים, יועץ מס יכול לטפל בהנהלת החשבונות של החברה.

לכאורה לרו"ח אמור להיות ידע נרחב יותר מאשר ליועץ המס מאחר ולימודי ראיית החשבון משתרעים על תקופה של 3 שנים + שנת השלמה בהם הוא לומד לימודים אקדמיים לעומת שנה וחצי של לימודי תעודה במקרה של יועץ המס. בפועל ניתן לראות יועצי מס ברמות גבוהות מאוד אשר שקדו ולמדו .לכן העיקר הוא שבעל המקצוע יהיה מקצועי ככל האפשר, מעודכן, ובעל יחסי אנוש מעולים.

על מנת לדעת לאיזה בעל מקצוע יש לפנות מומלץ להסתייע קודם כל בדעות והמלצות של מכרים, אנשים שהמלצתם נעשית באמת במטרה לעזור לך בהקמת העסק. על פי המלצה זו תוכל להתאים את הציפיות מבעל המקצוע.

לאחר המלצת המכרים מומלץ להיפגש עם יותר מאיש מקצוע אחד, בד"כ פגישת ההכרות היא ללא עלות ולכן עיקר ההשקעה הוא הזמן שלך, פגישת ההכרות תהיה מכירתית ככל האפשר אך עליך להבין מהו הערך המוסף שיכול אותו איש מקצוע לתת לעסקך לאורך הליווי שלו. מומלץ לבקש שמות או טלפונים של מס' לקוחות קיימים היכולים לתת חוות דעת נוספת.

לאחר כל הפגישות ולצורך קבלת ההחלטה חשוב לשבת עם עצמך ולבחון מי מאנשי המקצוע הכי ניראה לך וכמובן מה המחיר שהוא גובה עבור השירות הנ"ל. חשוב לברר מה המחיר המקובל בשוק ולהעריך האם בעל המקצוע נותן מעבר למה שמוצע בשוק וזה אכן מצדיק את המחיר שהוא מעוניין לגבות. לעיתים מניסיון עדיף לשלם לפעמים קצת יותר תמורת שירות אמין ואיכותי! השירות יוכיח עצמו בעתיד ויחסוך לך הוצאה מיותרת של כספים .

מספר נקודות נוספות שכדאי לבחון בעת בחירת איש המקצוע הם:

  • האם הוא שירותי? כי הרי לעסק חדש יהיו הרבה שאלות (רובן טיפשיות מאחר והוא חסר מידע לחלוטין) וצריך הרבה סבלנות לתת מענה
  • האם הוא אמין וניתן לבטוח בו מאחר והוא חשוף לכל פרטי העסק והמסמכים שלו
  • האם הוא זמין, נמצא קרוב למשרדך והאם הוא יכול להיענות לך בזמן קצר.

כמובן שאין תשובה אחת נכונה לכל השאלות שנשאלו כאן וכל עסק נבחן לגופו ועל פי צרכיו. רק לאחר תקופת ניסיון תוכל לדעת האם הבחירה שעשית היא הנכונה ביותר לעסק שלך. לכן יש לקבל החלטה רק לאחר בחינת מכלול הצרכים העסקיים והארגוניים של העסק שלך.

בהצלחה

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Share on linkedin

פנו אלינו

חייגו 08-9173567

או מלאו פרטים ונחזור אליכם

באותו נושא

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן